ACA organiseert samen met Ambassify en Liferay eerste Employee Experience Day
Op 12 mei 2022 organiseerde ACA Group samen met hun partners Ambassify en Liferay een eerste Employee Experience Day.
De titel van het event verklapt het al: deze dag draaide volledig om de (digitale) employee experience. De centrale focus lag op kennisdeling en oplossingen die de betrokkenheid en participatie van medewerkers in bedrijven een boost geven. De digitale ervaring is vandaag de dag immers belangrijker dan ooit, ook in het bedrijfsleven! ;-)
De talks van onze experts waren erg divers en zeer boeiend:
- Danny Devriendt (Managing Director bij IPG Group) vertelde ons meer over de DEX (Digital Employee Experience) tijdens zijn keynote sessie.
Digital Employee Experience en Digital Customer Experience zijn de nieuwe drieletterwoorden. Hoe garanderen we aansluiting bij bedrijfscultuur en -waarden? Hoe geven we interne communicatie een boost? Hoe zullen we een doel delen en relaties smeden en onderhouden? Allemaal vragen die werden beantwoord tijdens zijn inspirerende talk! - Daarna deelde Edmund Dück (VP Sales bij Liferay) interessante insights over de toekomst van het (thuis)werken.
Edmunds talk richtte zich op de meest recente onderzoeksgegevens rond hybride en remote werken, inspirerende verhalen van organisaties in een leidende positie en de digitale tools die hen daartoe in staat stellen. Ook na de pandemie is hybride werken namelijk een ‘hot topic’ binnen de bedrijfswereld. - Peter Mesotten (Liferay Portal Expert bij ACA Group) heeft tijdens zijn talk laten zien hoe de kracht van een intranet platform op basis van Liferay DXP, in combinatie met het engagement platform Ambassify, intranetgamification een voorsprong kan geven in jouw organisatie.
- En last but not least… kwam Lotte Moors (Employer Branding Specialist at Infrabel) ons meer vertellen over hoe Ambassify Infrabel heeft geholpen hun recruitment doelen te behalen door middel van hun employee engagement platform.
Doorheen de dag en tijdens de talks konden de gasten deelnemen aan onze ‘live engagement experience’, die mogelijk werd gemaakt door het Ambassify platform. Aan de hand van deze community kon iedereen deelnemen aan verschillende gamification campagnes en punten verdienen. De aanwezigen met de meeste punten wonnen op het einde van de dag een mooie prijs!
Na de inspirerende talks van de namiddag werd er nog een panel discussion georganiseerd waarbij vragen werden gesteld aan onze verschillende experts.
We kunnen spreken van een succesvol event dat zeker voor herhaling vatbaar is! We willen onze partners Ambassify en Liferay nogmaals bedanken voor de fijne samenwerking en om er samen een inspirerend en leerrijk event van te maken.