Business/Solution Architect

We zijn op zoek naar een Business / Solutions Architect die ons team vervoegt dat focust op het ontwikkelen van maatwerk software oplossingen voor de overheidssector, mutualiteiten, fondsen van bestaanszekerheid en sociale secretariaten.

Klinkt dit als muziek in de oren? Dan ben je de persoon die we zoeken!

Already eager to work with us?

Fill in application form

Your role at ACA

Je verantwoordelijkheden bestaan uit de volgende:

  • Je helpt mee met het verder uitbouwen van de sectorkennis binnen het domein van de sociale secretariaten door de opvolging van trends en interesse.
  • Je bouwt en onderhoudt relaties binnen dit domein van sociale secretariaten.
  • Je maakt deel uit van het programmateam: de project manager, program manager, lead architect en developers zijn je collega’s.
  • Je hebt ook oog voor onuitgesproken noden of mogelijke verbeteringen waar wij met onze expertise en ervaring een oplossing kunnen bieden. Je spot nieuwe business opportuniteiten.
  • Je werkt in een Agile omgeving.
  • Je vertaalt business behoeften naar functionele requirements.
  • Je bent in staat en bereid om een deel van de functionele analyse op te nemen, samen met andere analisten en de development teams.
  • In het team ben jij de contactpersoon voor het bewaken van de productvisie.
  • Functionele vragen komen bij jou terecht als aanspreekpunt van het ontwikkelingsteam: je geeft input over de business processen.

Do you have what it takes?

Hard skills

  • Je hebt minimum 3 à 5 jaar ervaring in het domein van sociale secretariaten (pluspunt, maar mag niet afschrikken).
  • Je hebt ervaring met het uittekenen van een productvisie en bijhorende roadmap.
  • Je hebt een zeer helder inzicht in de business noden van deze sectoren.
  • Je vertegenwoordigt de product owner van de klant binnen het programma.
  • Je denkt mee na over de visie en de toekomst van onze solutions.
  • Je inspireert en begeleidt andere analisten en je kan snel een helicopter view vormen.
  • Met jouw kritische blik kan je de zaken conceptueel uitdenken en voorstellen.
  • Je spreekt vlot Nederlands en liefst ook Frans, maar is geen vereiste.
  • Je werkt op onze klantenlocatie in Leuven (vlakbij het station) in combinatie met thuiswerk of vanuit een ACA kantoor.

Soft skills

  • Je kan moeilijke gesprekken met de klant voeren en bouwt vertrouwen op omdat je vanuit je sector expertise spreekt.
  • Je wil je verdiepen in de volledige keten van de software ontwikkeling.
  • Kennisdeling, leergierigheid, gedrevenheid en flexibiliteit behoren tot je DNA.

Our application process

From candidate to colleague: this framework will give you a general idea of the different steps in our interview process.

Fill in the application form
We will take a look at your CV, and the responsible recruiter will contact you ASAP. To get to know each other and your skills better, we’ll give you a call.
Interview time
If the phone call went well for both of us, we’ll invite you to an interview with a technical colleague to dive deeper into your resume.
We’ll make you an offer
If the interview went well, we’ll make you an offer!
Welcome to the team
Yay! You’re officially part of the ACA team now. We’re looking forward to working together!

What's working at ACA like?

    Innovative work environment
    You will work with the newest tech & tools, in an innovative environment with flexible hours and working-from-home arrangement.
    Customized salary package
    An attractive salary, a company car*, meal vouchers, expense allowance, MacBook Pro and more.
    * ACA wants to contribute as much as possible to a sustainable environment. The expansion of an exclusively electric vehicle fleet is an important factor. We want 98% of our vehicle fleet to be electric by 2025!
    Learn & grow
    On-the-job coaching and mentoring gives you the opportunity to grow professionally and personally at ACA. You have a personal evolution plan with a budget for technical and professional training and many opportunities to learn. Knowledge sharing is central in everything we do, that is why we founded the Internal ACAdemy: our internal & external center for knowledge sharing.
  • We’ve got your back
    We provide an elaborated health and insurance plan to cover your needs. It’s our priority to keep our employees as happy as possible. We do this by providing a good work-life balance, providing the right tools, and so on.
  • Our unique company culture
    You’ll be part of a passionate and hardworking team that is proud of their realizations. ACA is a place with teamwork, openness, knowledge sharing and peer recognition as key values.
  • Employee centricity
    We are a team-driven company that knows how to contribute and make fun in a professional environment. Because a great and motivated team is only possible if you can also relax together. That’s why we provide plenty of opportunities both inside and outside the office and organize an awesome ACA-weekend every year!

What we've been up to lately

Are you our next Business/Solution Architect?

Fill in application form

... Or do you know someone who could be?

Share this career opportunity and let them know!

Want to contact the recruiter?

Laurence is ready to help

Laurence Vandenput
Recruitment Specialist