Van basic websites naar dynamische web ervaringen en communicaties
Focus
- Een centrale en gepersonaliseerde contenthub
- Een medewerker training follow-up en knowledge base
- Goede autorisatie
- Uitstekende toegankelijkheid
- Mobile-first ervaring
Resultaat
- Hoger level van betrokkenheid van medewerkers in de cultuur en waarden van UZ Brussel
- Beter opgeleid personeel en betere kwaliteit van medische zorg
- Snellere time-to-action door gebruikers- en rolgebaseerde communicatie
- Meer btrokken bezoekers en patiënten op websites
- Altijd en overal online op elk toestel
Liferay oplossing voor UZ Brussel uitdagingen
UZ Brussel is een universitair ziekenhuis waarvan de klinische uitmuntendheid, het wetenschappelijk engagement en de mensgerichte aanpak zorgen voor de hoogste graad van bekwaamheid op vele gebieden. Net als veel andere gezondheidsorganisaties was het ziekenhuis van het UZ Brussel op zoek naar een verbetering van hun dienstverlening.
Vlottere gebruikservaring
De afdelingswebsites hadden net zoveel stijlen en technologieën als het ziekenhuis afdelingshoofden. Dit leidde tot een inconsistente gebruikerservaring en weinig samenhang
Nauwkeurige gebruikerssubsets
Het was een gedoe om de juiste mensen toegang te geven tot gevoelige informatie en gebruikers in groepen te verdelen. Zeker met de komst van de AVG was er behoefte aan een handig autorisatiesysteem.
Gecentraliseerde kennisdeling en follow-up
Het was voor UZ Brussel moeilijk om de bijscholing van hun personeel op te volgen en een knowledge op te bouwen.
Betere mobiele ervaring en toegankelijkheid
UZ Brussel wilde de betrokkenheid van zijn patiënten en bezoekers vergroten door de mobiele ervaring te verbeteren en de toegankelijkheid van hun websites te vergroten.
Als oplossing voor deze uitdagingen werden een nieuwe portaalsite ‘Insite’ en nieuwe departementale websites opgezet. Beide oplossingen worden mogelijk gemaakt door Liferay's Digital Experience Platform (DXP), een reeks producten die UZ Brussel een architectuur biedt om de communicatie te centraliseren, goede patiënt- en bezoekerservaringen te bieden en bruikbare klantinzichten te verzamelen.
Gestroomlijne interne communicatie via Insite
Een gecentraliseerde en gepersonaliseerde bron van content
Het ziekenhuis publiceert zijn nieuws nu rechtstreeks op het Insite-intranet. Medewerkers vinden hier algemene informatie over UZ Brussel, HR-gerelateerde onderwerpen en bedrijfsgerelateerde voordelen via een automatisch gepersonaliseerd dashboard.
Autorisatie
Liferay zorgt voor nauwkeurige toewijzing van rollen en rechten aan Insite-gebruikers. Het is ook mogelijk om groepen gebruikers aan te maken en specifieke informatie alleen naar die groepen gebruikers te sturen. Dit voorkomt dat de dashboards van Insite-gebruikers verstopt raken.
Employee training follow-up and knowledge base
Insite shares information about trainings based on a user’s role and profile. This way, only employees that need to see a specific training, see the information. That makes it easier to see where they can improve and allows for better preparations in case of audits. Additionally, UZ Brussel departments can share trainings and establish a knowledge base on a department or company wide level.
Unified departmental sites
Mobile-first
The UZ Brussel websites and Insite are built with a ‘mobilefirst’ mindset. For patients and visitors, this means that they can easily navigate content on their smartphones or tablets. For doctors and content creators, this means they can manage and view content such as videos, news and blogs, anywhere, anytime.
Outstanding accessibility
Working with Liferay made it possible to make the UZ Brussel websites AnySurfer proof. This means the websites have outstanding accessibility for visually impaired as well as blind patients and visitors.
Custom-made
and powerful Liferay’s flexibility allowed for custom-made departmental websites while still retaining a unified user experience. Content creators of every department can easily create and manage the content on their department’s large-scale website, without having to worry about the technical side of things.
Why UZ Brussel and ACA chose for Liferay
ACA really lives up to their mission of adding the human touch to efficient and future-proof content and information solutions. Whether your goal is to minimize paper workflows or unite information in a digital experience platform, ACA makes sure your digital content is organized and exposed to the right people at the right time and in the right place. ACA has been a Liferay Partner since 2009 and is now a Platinum Partner. ACA’s expertise has also led to the winning of the Liferay Community Excellence Award 4 years in a row. The choice for Liferay was obvious for ACA, but for UZ Brussel too, the Liferay platform was an excellent choice. Liferay’s Digital Experience Platform is labeled as a Leader and Visionary in its field by Gartner, and its strengths truly come to their right in the context of healthcare.
1. Liferay is flexible and agile,
especially when it is used to build highly customized experiences. The platform’s ability to support flexible architectures and development approaches is outstanding.
2. Liferay innovates organically
and has a good track record for converting customers’ demands and ideas into new product features and enhancements.
3. Liferay offers excellent customer support
and service, which is especially important in organizations that operate continuously and need to be available 24/7.
Gerelateerde customer success stories
- Innovatief en modulair intranet voor Nelissen Steenfabrieken
Voor Nelissen Steenfabrieken bouwden we een volledig nieuw en gebruiksvriendelijk Intranet om alle medewerkers betrokken te houden.
- Cultuur over de grenzen heen dankzij Perform Europe
Voor Perform Europe hebben we een digitaal platform met Firebase ontwikkeld dat artiesten en organisatoren in heel Europa en het Verenigd Koninkrijk samenbrengt.
- Agile migratie naar Liferay DXP voor Springer
Voor Springer zorgden onze Liferay experts voor een Agile migratie.