In tijden van torenhoge energieprijzen valt een nieuwkomer als Energie.be op. Dankzij hun concurrerende prijzen, dat zeker, maar vooral door hun duidelijke eerlijkheid, transparantie en een website die naadloos aansluit op externe verwijzingen. Ze werken 100% online en vertrouwden op het ACA development team om de weg te effenen.

Transparantie is heel belangrijk

Zelfs een snelle blik op de website laat je zien waar Energie.be voor staat. Lagere prijzen, groene energie, transparantie - en helemaal geen onzin. Het online bedrijf investeert niet in kantoren of mooie marketingcampagnes met foto's van gelukkige gezinnen (die in werkelijkheid dubbele of driedubbele prijzen betalen voor gas en elektriciteit).

In plaats van een doolhof aan opties biedt Energie.be slechts één product aan met een duidelijke opsplitsing van waar je geld naartoe gaat. Bovendien houden ze zich aan hun belofte om de winstmarges na een jaar niet te wijzigen, zoals veel andere bedrijven wel doen. Maar hoe mooi dit verhaal ook is, ze waren grotendeels onzichtbaar zolang ze geen website hadden die, behalve in duidelijke communicatie, goed aansloot op prijsvergelijkingswebsites. 

Het ACA Team maakte die dringende verbinding, snel. Briefing op maandag, live op vrijdag: check. Voor een betere conversie verschijnen de gegevens die op de verwijssite worden ingevuld ook op Energie.be als klanten daadwerkelijk willen converteren. Niemand vindt het leuk om namen en nummers twee keer in te voeren.

💡 De cijfers spreken voor zich: 300.000 hits in de eerste 6 maanden en 4 keer het conversiepercentage waar Energie.be op hoopte.

Plug in voor resultaten

Het resultaat? Een snelle stijging van het aantal klanten, zodra alle verbindingen goed waren gelegd. Klanten konden zelfs een factuur van hun huidige leverancier uploaden en dankzij de integratie van Flow Pilots berekende Energie.be het prijsverschil aan de hand van een digitale scan

Toen de prijzen voor gas en elektriciteit in november 2021 begonnen te verdubbelen en zelfs te verdrievoudigen, kwam het er echt op aan. Een groot Vlaams energiebedrijf ging failliet en mensen moesten overstappen naar een andere leverancier. Toen tienduizenden bezoekers plots de site van Energie.be bezochten, bewees de vlotte doorverwijzing en onboarding door het ACA Team zijn nut.

Enkele cijfers? Zes maanden na de lancering van de website registreerde Energie.be 300.000 sessies. Ze mikten op 20.000 prijssimulaties, maar kregen er 70.000. En in plaats van de gehoopte 1% in klantconversie, kregen ze 4%. Dankzij hun transparantie en de soepele integraties van het ACA Team is Energie.be een nieuwkomer in de energiemarkt waar de grootste spelers nu jaloers naar kijken.

Dankzij de efficiënte Agile projectaanpak van het ACA-team en nauwe samenwerking met onze business halen we maximale meerwaarde uit onze investering. Zo groeide de eerste MVP uit tot een duurzaam partnership.
Van Den Bosch Tom, CEO bij Energie.be
 Van Den Bosch Tom - CEO

Neem contact op als je een idee hebt, feedback nodig hebt over een digitale uitdaging of gewoon wilt weten wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Jan zal jouw vragen beantwoorden!

Jan Vermeulen
Business Unit Manager

Gerelateerde customer success stories