Crossplatform app met medische guidelines
- Crossplatform app in combinatie met Confluence
- Sterke focus op gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid
- Veilige hosting met nauwkeurige monitoring
De applicatie in deze case study is gemaakt voor een internationale organisatie met honderden projecten in tientallen landen. De teams van deze humanitaire organisatie zetten alles op alles om slachtoffers van oorlogen, rampen en epidemieën te kunnen verzorgen, onafhankelijk van alle mogelijke politieke, economische, militaire of religieuze machthebbers.
De uitdaging: de juiste informatie op het juiste moment
Voor de hulporganisatie in kwestie was het soms niet gemakkelijk om de laatste informatie onder hun teams te verspreiden. De organisatie maakte hiervoor gebruik van een website waarop PDF’s met informatie beschikbaar gesteld werden. Helaas was dat geen ideale oplossing: teksten aanpassen verliep traag en er moesten steeds nieuwe versies geüpload worden. Niet alleen zorgde deze aanpak voor hogere kosten en vertraging, de teams in het veld hadden ook continu een internetverbinding nodig om een website te consulteren. In rampgebieden is dat geen evidentie. De organisatie zocht daarom naar een oplossing waarmee ze hun teams wel snel van nieuwe informatie konden voorzien, en dat op een efficiënte en goedkope manier.
De oplossing: een flexibel content management systeem in combinatie met een toegankelijke mobiele app
ACA Group leverde verschillende diensten aan voor de volledige realisatie van het project. We startten met brainstormsessies om er zeker van te zijn dat we de juiste oplossing bouwden. Daarna werkten we de oplossing uit op een Agile manier, rekening houdend met feedback van alle stakeholders.
Confluence als basis voor een flexibel content management systeem
De hulporganisatie had een platform nodig om op een gemakkelijke en toegankelijke manier content beschikbaar te stellen, aan te passen en te delen. Het platform moest bovendien laagdrempelig zijn om mee te starten, met een zo laag mogelijke licentiekost. Rekening houdend met deze vereisten kwam Confluence, een product uit de Atlassian suite, als oplossing uit de bus.
We breidden de standaardconfiguratie van Confluence uit met een aantal plugins. Daardoor wordt er bij elke wijziging van informatie automatisch een PDF- en EPUB-versie gegenereerd en gedeeld met de teams in het veld. Zij kunnen de bestanden dan downloaden voor offline gebruik, zonder steeds een internetverbinding nodig te hebben.
Confluence stelde de humanitaire organisatie ook in staat om op een efficiënte en uniforme manier een publieke website aan te bieden. De website bestaat immers uit verschillende Confluence pagina’s die de organisatie gemakkelijk als normale wikipagina’s kan beheren. Op deze manier kan de hulporganisatie nu ook eenvoudig medische informatie delen met het publiek én inzicht krijgen in hoe, waar en wanneer mensen deze informatie lezen.
Een handige en toegankelijke mobiele app
Om de teams in het veld nog makkelijker van de juiste informatie te voorzien, bouwden we ook een mobiele app. Alle informatie die beschikbaar is op het Confluence platform wordt elke nacht gebundeld en gecomprimeerd. De teams van de hulporganisatie kunnen de pagina’s uit Confluence op deze compacte manier downloaden op hun mobiele toestel via de app. Zo kunnen ze eenvoudig de nodige informatie consulteren tijdens buitenlandse missies in afgelegen gebieden zonder internetverbinding. De app maakt het verder ook mogelijk om notities te nemen bij pagina’s en teksten te doorzoeken op specifieke termen.
De app is beschikbaar op iOS en Android, zodat de keuze van mobiel toestel geen barrière vormt voor de teams in het veld. Via ontwikkeling met Appcelerator Titanium hebben we de app maar één keer moeten schrijven, in plaats van een versie te maken voor zowel iOS als Android. Daardoor zijn de kosten voor ontwikkeling veel lager en zijn de apps op beide platformen uniform. Daarnaast levert deze aanpak een flinke tijdswinst op.
Een betrouwbaar hosting platform met sterke monitoring
Een dergelijke cruciaal platform vereist natuurlijk ook betrouwbare en veilige hosting. We willen immers dat de organisatie én de teams in het veld erop kunnen rekenen dat de informatie binnen Confluence steeds beschikbaar is. We opteerden daarom voor hosting op AWS met snelle responstijden over de hele wereld. Via monitoring volgen we het gebruik van Confluence, de app en de kosten nauwgezet op, en voorzien we de omgeving steeds van de laatste beveiligingsupdates.
Heb je meer informatie nodig over ons of deze customer success story?
Jurgen helpt je graag verder!
Gerelateerde customer success stories
- AvioBook navigeert de toekomst in luchtvaartdata met ACA Group als co-piloot
AvioBook heeft beroep gedaan op ACA Group om de distributieworkflow te verfijnen en optimaliseren. Lees er alles over in deze customer success story!
- Ontwikkeling van wijk-werkcheque-platform voor VDAB
VDAB deed beroep op de specialisten van ACA Group om hun nieuw platform voor het beheer en de uitgifte van wijkwerkcheques te ontwikkelen.
- Laat de energie stromen, 100% online
Deze energieleverancier beheert alles online. Ze hadden dus een website nodig die helemaal klaar was voor hits. Het ACA development team zorgde voor een solide architectuur, van binnen en van buiten.